- Hikaye
Yenilik yapmak isteyenlerin, geliştirmek, sorunları
tamamen ortadan kaldırmak, mükemmeliyetiyle her insanı mutlu edecek bir dünya
yaratmak isteyen insanların, düşüncelerin ortak eseridir aslında yıkım ve
başarısızlık. Ne yazık ki, hepsinin pişmanlıkla son bulduğu bu “Mükemmel Dünya”
eseri, hiçbir zaman ortaya çıkamaz… Amnesia ilk oyunun yanı sıra bu sefer
hikayeyi çok derinden kavramış ve çok iyi bir konuya değinmek istemiş. Oyun
boyunca bürüneceğimiz karakter, mükemmeliyetçi insanların yaratmaya çalıştığı
dünyayı yok etmeleri, normal-kötü bir dünyadan yaşanamaz bir dünya yaratmaları
ve aslında ellerinde hala bir şans varken her şeyi yok etmeye çalışmalarını
bize gösterecek, tabii en kötü yanını öğrendiğinizde ise bu kelimeler aslında
kifayetsiz kalacak.
Oyunun ilk dakikasından beri bir çeviri sorunu
yaşıyorum: Makina… Domuzların kullanması için mi? Yoksa domuzları kullanabilmek
için mi?..
(İndirimli)
Amnesia: A Machine for Pigs
|
3,10 TL
|
- Genel Özellikler
- Oyun süresi yaklaşık 4 saat.
- Atmosferik, Aksiyon, Hikaye Tabanlı, Bulmaca, Gerilim, Korku
- Tek Oyunculu
- Steam Türkçe desteği yok fakat Türkçe yama mevcut.
- Oyun bulmacaları ilk oyuna göre daha rahat çözülebiliyor.
- Hikaye vurgusu, olay akışı, atmosfer çok başarılı.
- Bir korku oyunundan daha çok gerilim oyunu, hikayeye odaklanarak dikkat etmenizi gerektiriyor.
- Sürükleyicilik
Oyunu oynarken, ilk oyundaki gibi, ses bağlantılı geri
dönütler gerçekten çok başarılı. Sanki orada değilsiniz ama kulağınız arkasında
konuşuyorlarmış, kafanızı çevirdiğinizde görebilirmişsiniz gibi
hissedebiliyorsunuz. Yapımcılar oyunda kullanacağınız materyalleri,
hareketleri, fiziği başarılı yapıyor ki, günümüze dair en önemli şey maalesef.
Oyun size bu konuda sıkıntı yerine kolaylık veriyor, yani baş ağrıtan
mekanikler yok.
- Zorluk Seviyesi
A Machine for Pigs, sanki bana daha çok “Başarılı hikaye
yazabiliyoruz ve bu bizim için fazlasıyla yeterli” demenin özeti gibi gözüktü
çünkü oyunda bana göre en başarılı yapıt gerçekten oyunun hikayesi. Bu oyunda
zorluğa odaklanmamışlar, biz oyuncuyu yalnızca gerelim, hikayeyi ilerletirken
düşünmeye vakti olsun demeye getirmişler… Yani ilk oyunun zorluğu kendinden
bahsettirirken, bu oyunun seviyesi ve bulmacaları size zorlamayacaktır.
- Oyun Performansı
Oyunu oynarken herhangi donanımsal bir sorunla
karşılaşmadım. Ben kendi ekipmanımla rahat bir şekilde oynadım, görüntü
yırtılmaları, takılmalar, FPS düşüşleri, işlemciye çok yük binme gibi
problemler başıma gelmedi.
- Oyun Hataları ve Eksikleri
Kimi oyuncunun çok eşya kontrollü oyunlarda vazgeçilmezi
olan “Eşyaları saga-sola fırlatma” hastalığı için, Amnesia: The Dark Descent
bunun mükemmel bir terapisiydi. Fakat A Machine for Pigs, bu konuda biraz kötü
başlıyor size karşı… Önemli eşyalar dışındaki eşyalarla bir temasımız olmayacak,
bence –yine- her eşyayı sağa-sola fırlatabilmeliydik!
Şaka bir yana, bu oyunda benim için önemli bir eksik
vardı. Amnesia, ilk oyunundaki bulmaca oyalamacılığıyla gerçekten başarılıydı
fakat A Machine for Pigs daha çok oyuncunun bulmacayla uğraşmasını istememesi
üzerine yapılmış gibi. Tüm parçalar önünüzde, yalnızca yerleştirmeniz
gerekiyor. Sanırım bu istek, hikayenin ön plana çıkması için yapılmış, tabii,
eğer hikaye içinse başarılı bir karar.
- Steam Başarım İlerlemesi
A Machine for Pigs’in toplamda 7 adet Steam başarımı
var. Ben oyunu normal oynarak 5 adedini kazanmışım. Tüm başarımlar gizli ve
kendiniz açmalısınız. Bu yüzden hem spoiler tehdidi oluştursun istemediğimden
hem de gizli kalmasını istediğimden bunları yalnızca sayısını belirterek
geçeceğim…
- Oyuna Dair Önerilerim (SPOILER)
A Machine for Pigs, gerçekten size “Mükemmel bir yapıt”
elde etmenin ne kadar anlamsız, zor ve çaba gerektirdiğini anlatan bir oyun
gibi gelmeli diye düşünüyorum. Karaktere oyun başından beri sahip çıkıp,
makinaları bozan, bize engel olup, çocuklarımıza zarar veren kişiye kin
tutuyor, sinirleniyor ve nefret etmeye başlıyoruz her sonraki basamakta. Fakat
bunca şeyi bu hala getiren, aslında kulağımızla işittiğimiz fakat anlam
veremediğimiz sözcükler oyun sonunda yalnızca bir aynadan ya da bir fotoğraftan
ibaret kalıyor. Oyun sonunda karakterinizin arkasında kalamıyorsunuz artık
çünkü siz de istemiyorsunuz, nefret etmek gerekiyor…
Ben dünyada mükemmeliyet olduğunu düşünmüyorum, olması
gerektiğini de düşünmüyorum. Fakat eşit seviye ve fırsatlara sahip olunması
gerektiği bununla bir değil. İyinin yanında daha da iyi hale gelebilmesi için
kötüye, başarılı bir ürünün geliştirilebilmesi için başarısızlığa, bozulmaya
ihtiyaç vardır. İnsanlara zarar vermeyecek, ders çıkarmalarını gerektirecek
yani kısacası, kendilerini geliştirebilecekleri başarısızlıklar yapmalılar.
Herkes bu şekilde kendini geliştirir zaten… Yalnızca mükemmel adımları atarım
diyebilmek her zaman zordur ve anlamsızdır. Her adımın mükemmel olabilmesi için
aşırı zaman ayırılmalıdır fakat en sonunda yine geliştirilmeye açıktır, ki bu
da bir öncekinin yetersiz (ya da optimum) olmadığı anlamına gelir.
Yorumlar
Yorum Gönder