Ana içeriğe atla

Amnesia: A Machine for Pigs

  • Hikaye
Yenilik yapmak isteyenlerin, geliştirmek, sorunları tamamen ortadan kaldırmak, mükemmeliyetiyle her insanı mutlu edecek bir dünya yaratmak isteyen insanların, düşüncelerin ortak eseridir aslında yıkım ve başarısızlık. Ne yazık ki, hepsinin pişmanlıkla son bulduğu bu “Mükemmel Dünya” eseri, hiçbir zaman ortaya çıkamaz… Amnesia ilk oyunun yanı sıra bu sefer hikayeyi çok derinden kavramış ve çok iyi bir konuya değinmek istemiş. Oyun boyunca bürüneceğimiz karakter, mükemmeliyetçi insanların yaratmaya çalıştığı dünyayı yok etmeleri, normal-kötü bir dünyadan yaşanamaz bir dünya yaratmaları ve aslında ellerinde hala bir şans varken her şeyi yok etmeye çalışmalarını bize gösterecek, tabii en kötü yanını öğrendiğinizde ise bu kelimeler aslında kifayetsiz kalacak.
Oyunun ilk dakikasından beri bir çeviri sorunu yaşıyorum: Makina… Domuzların kullanması için mi? Yoksa domuzları kullanabilmek için mi?..

3,10 TL
  • Genel Özellikler
  1. Oyun süresi yaklaşık 4 saat.
  2. Atmosferik, Aksiyon, Hikaye Tabanlı, Bulmaca, Gerilim, Korku
  3. Tek Oyunculu
  4. Steam Türkçe desteği yok fakat Türkçe yama mevcut.
  5. Oyun bulmacaları ilk oyuna göre daha rahat çözülebiliyor.
  6. Hikaye vurgusu, olay akışı, atmosfer çok başarılı.
  7. Bir korku oyunundan daha çok gerilim oyunu, hikayeye odaklanarak dikkat etmenizi gerektiriyor.
  • Sürükleyicilik
Oyunu oynarken, ilk oyundaki gibi, ses bağlantılı geri dönütler gerçekten çok başarılı. Sanki orada değilsiniz ama kulağınız arkasında konuşuyorlarmış, kafanızı çevirdiğinizde görebilirmişsiniz gibi hissedebiliyorsunuz. Yapımcılar oyunda kullanacağınız materyalleri, hareketleri, fiziği başarılı yapıyor ki, günümüze dair en önemli şey maalesef. Oyun size bu konuda sıkıntı yerine kolaylık veriyor, yani baş ağrıtan mekanikler yok.
  • Zorluk Seviyesi
A Machine for Pigs, sanki bana daha çok “Başarılı hikaye yazabiliyoruz ve bu bizim için fazlasıyla yeterli” demenin özeti gibi gözüktü çünkü oyunda bana göre en başarılı yapıt gerçekten oyunun hikayesi. Bu oyunda zorluğa odaklanmamışlar, biz oyuncuyu yalnızca gerelim, hikayeyi ilerletirken düşünmeye vakti olsun demeye getirmişler… Yani ilk oyunun zorluğu kendinden bahsettirirken, bu oyunun seviyesi ve bulmacaları size zorlamayacaktır.

  • Oyun Performansı
Oyunu oynarken herhangi donanımsal bir sorunla karşılaşmadım. Ben kendi ekipmanımla rahat bir şekilde oynadım, görüntü yırtılmaları, takılmalar, FPS düşüşleri, işlemciye çok yük binme gibi problemler başıma gelmedi.
  • Oyun Hataları ve Eksikleri
Kimi oyuncunun çok eşya kontrollü oyunlarda vazgeçilmezi olan “Eşyaları saga-sola fırlatma” hastalığı için, Amnesia: The Dark Descent bunun mükemmel bir terapisiydi. Fakat A Machine for Pigs, bu konuda biraz kötü başlıyor size karşı… Önemli eşyalar dışındaki eşyalarla bir temasımız olmayacak, bence –yine- her eşyayı sağa-sola fırlatabilmeliydik!
Şaka bir yana, bu oyunda benim için önemli bir eksik vardı. Amnesia, ilk oyunundaki bulmaca oyalamacılığıyla gerçekten başarılıydı fakat A Machine for Pigs daha çok oyuncunun bulmacayla uğraşmasını istememesi üzerine yapılmış gibi. Tüm parçalar önünüzde, yalnızca yerleştirmeniz gerekiyor. Sanırım bu istek, hikayenin ön plana çıkması için yapılmış, tabii, eğer hikaye içinse başarılı bir karar.

  • Steam Başarım İlerlemesi
A Machine for Pigs’in toplamda 7 adet Steam başarımı var. Ben oyunu normal oynarak 5 adedini kazanmışım. Tüm başarımlar gizli ve kendiniz açmalısınız. Bu yüzden hem spoiler tehdidi oluştursun istemediğimden hem de gizli kalmasını istediğimden bunları yalnızca sayısını belirterek geçeceğim…

  • Oyuna Dair Önerilerim (SPOILER)
A Machine for Pigs, gerçekten size “Mükemmel bir yapıt” elde etmenin ne kadar anlamsız, zor ve çaba gerektirdiğini anlatan bir oyun gibi gelmeli diye düşünüyorum. Karaktere oyun başından beri sahip çıkıp, makinaları bozan, bize engel olup, çocuklarımıza zarar veren kişiye kin tutuyor, sinirleniyor ve nefret etmeye başlıyoruz her sonraki basamakta. Fakat bunca şeyi bu hala getiren, aslında kulağımızla işittiğimiz fakat anlam veremediğimiz sözcükler oyun sonunda yalnızca bir aynadan ya da bir fotoğraftan ibaret kalıyor. Oyun sonunda karakterinizin arkasında kalamıyorsunuz artık çünkü siz de istemiyorsunuz, nefret etmek gerekiyor…
Ben dünyada mükemmeliyet olduğunu düşünmüyorum, olması gerektiğini de düşünmüyorum. Fakat eşit seviye ve fırsatlara sahip olunması gerektiği bununla bir değil. İyinin yanında daha da iyi hale gelebilmesi için kötüye, başarılı bir ürünün geliştirilebilmesi için başarısızlığa, bozulmaya ihtiyaç vardır. İnsanlara zarar vermeyecek, ders çıkarmalarını gerektirecek yani kısacası, kendilerini geliştirebilecekleri başarısızlıklar yapmalılar. Herkes bu şekilde kendini geliştirir zaten… Yalnızca mükemmel adımları atarım diyebilmek her zaman zordur ve anlamsızdır. Her adımın mükemmel olabilmesi için aşırı zaman ayırılmalıdır fakat en sonunda yine geliştirilmeye açıktır, ki bu da bir öncekinin yetersiz (ya da optimum) olmadığı anlamına gelir.









Yorumlar