- Oyunun Hikayesi
İnsanlığın dünyaya sığamayacağı yüzyıllar öncesinden belirginleşmeye başlamıştı. Bunun sonucunda da gezegenler insanlık kolonisinin yerleşimi haline gelmiş; insanlık evrenle, uzay savaş filolarıyla, yeni ırklarla tanışmıştı. Reach gezegeni, bu kolonileşen gezegenler arasındaki en önemli gezegenlerden birisiydi çünkü stratejik konumu iyi ve araştırma merkeziydi. Önemli bir araştırma üzerinde çalışan profesörün bulunduğu üsse saldırı olunca altı adet Spartan, üssü araştırmaya gönderiliyor. Görev basit olarak da başlasa devamında insanlığın kaderi altı Spartan’a kalıyor: Noble Team.
18,50 ₺
| |
61 ₺
|
Özetle bu oyunda ne göreceğiz?
1. Yaklaşık 6 saat.
2. Oyun hikayesini dört kişi veya tek kişi oynanıyor.
3. Çoklu oyuncu modu ve farklı savaş modları var.
4. Oyunun Türkçe desteği bulunmamakta.
5. Hikâye olarak Halo evreninin kilit taşı.
6. Oynanış olarak da en kapsamlı oyun tarzlarını içeriyor.
- E güzel, oyun hataları veya aşırı donanım gereksinimi var mı peki?
Halo Masterchief Collection’ın bilgisayara geldiğini duyunca ilk verdiğim tepki “Umarım Reach’e de koleksiyona dahil olur” idi. Devamında ise açıklandı. Kasım’ın ikinci haftasına kadar kimseden ses çıkmadı ama oyunun 2019 sonunda çıkacağını belirttiler. Bu kadar ses çıkarmadan çalışıp bilgisayar kullanıcılarının birçok isteğine kulak vermeleri öncelikle beni çok şaşırttı.
Grafikler oyunların kendisine ait. Yani buna 2019 gözüyle bakarsanız kötü diyebilirsiniz fakat kendi dönemine ait zamanı incelerseniz grafikler gayet başarılı, ki kaliteli bir renk kullanımına sahip monitörünüz varsa yine de çok güzel gelecektir. Oyunun optimizasyonu mükemmel derecede iyi. Birçok oyunun tüm ayarlar açıkken yayında rahat rahat oynayamazken Halo: Reach’i 1080p olarak hem oynadım hem yayınladım hem de kaydettim. Sistem gereksinimlerine bakıp gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.
- Oyun tasarımı nasıl? (Seviyeler, zorluk vb.)
Halo serisi zaten zorluk seviyesi artınca zevk alınabilen bir seri gibi durmuyor, özellikle hikâyenin tadını çıkarmak isteyen oyuncular için. Eğer iki üç arkadaş oynuyorsanız “Heroic” zorluğu çok keyifli olacaktır. Fakat zorluğu seviyorsanız Heroic ve Legendary seviyelerine ek olarak, “Skull” zorluk artırımları mevcut. Biraz çeşitli, biraz eğlenceli olarak bunları kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Bölüm uzunlukları gayet ideal. Hava araçları kullanacağınız bölümler uzun kalıp canınızı sıkabiliyor fakat burada eklemem gereken bir şey olduğunu düşünüyorum. Bu bölümleri uzun yapmalarının büyük bir sebebi, bana göre, kullanımının kapsamlı olması. Yalnızca sağ-sol, ileri-geri yapmıyor; manevralar yapabiliyor ve ona göre farklı silahları kullanabiliyorsunuz. Çok oyunculu oyunlar için oyuncuya tanıtım gibi bölüm uzunlukları.
- Ne kadar zamanımı alacak, sıkılacak mıyım?
Indie bir oyuna göre biraz daha uzun, diğer Halo oyunlarına göre biraz daha kısa. Birkaç bölüm daha olabilir miymiş? Arada birkaç aşama katabilecek Noble Team’in baskın kalabileceği birkaç bölüm olabilirmiş ama… olmalı mı?
Reach, bu özelliğiyle hikâye akışını bozmak istememiş gibi geliyor. Gezegen kaybedilecek ve her aşamada bir adım geri çekiliyorsunuz. Bir adım, bir N… Spoilers.
- Sanki oyun böyle daha güzel olurmuş…
Halo 5: Guardians’ı daha oynama şerefine erişemedim. Fakat Infinity, Reach gibi A-B-C bölgelerini barındırıyorsa oyun öncesindeki aşamada burada hangi araçları veya silah/Spartan zırh özelliklerini istediğimize seçip ona göre kayıt noktalarına başlamak çok keyifli olabilirmiş. Tanklara mermi sıkmak biraz garip durabiliyor…
- Oyun başarımları nasıl?
Masterchief Collection’da toplam 700 başarım var. Oyunu bitirdiğinizde bir oyuncu 30 ile 50 başarım arasında kazanabilir diye düşünüyorum. Çok oyunculu oyun isteğinize göre bu zamanla artacaktır. Sizi gerçekten bölümleri tekrar oynamaya itecek hatta bir süre sonra direkt olarak A-B-C bölgelerinde başlayarak, yalnızca başarım yapmanızı gerektirecek başarımlar var. Biraz daha madalya avcıları için düzenlenmiş.
- Oynamak istiyorum, başlamadan önce önerin var mı?
Reach’i defalarca bitirdim fakat İngilizcem eskiden yeterli olmadığı için hikayesinin önemini yalnızca 6 kişilik bir Noble takımından ibaret sanıyordum. Hikâye bunun çok daha ötesi ve aynı zamanda ilerisini anlatıyor. Görev niye bu kadar önemliydi, bütün bir gezegeni savunmaya değil de neden yalnızca göreve odaklandık, bir buluş insanlığı nasıl Covenantlarla savaşacak hatta kazanabilecek konuma getirebilecek, Spartanlar gerçekten buna değer mi yoksa Halsey kafayı mı sıyırdı? Bunların hepsinin cevabı bu oyunda saklı. O yüzden hikâyeyi oynarken anlamıyorsanız kesinlikle internetten biraz daha araştırabilirsiniz. Veya kesinlikle bizim Halo yayınlarımıza konuk olup her oyun öncesinde, bir önceki oyunu eleştirdiğimiz, hatırlattığımız ve bölüm bölüm açıkladığımız anlara konuk olabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder