Ana içeriğe atla

Halo: Combat Evolved Anniversary


  • Oyunun Hikayesi
Noble takımının ardından Reach’ten ayrılan Pillar of Autumn, uzay atlayışından sonra Covenant donanmasından kurtulduğunu düşünse de işler düşündükleri gibi gitmeyecek. Birçok donanma gemisi onları bu konuma, Halo’ya kadar takip edebilmişlerdi. Halo’nun ne olduğunu anlamaya çalışan savaşçılar, bunu Covenant’a karşı bir silah olarak kullanabileceklerini düşünüyorlardı. Halo Alpha’yı incelemeye başlayan Cortana ve Reclaimer, silahın Covenant ya da insanlara karşı olmadığını anladıklarında işleri daha da zorlaşacaktı. Fakat zaten bu ikili kolonilere yayılmış bir ırkın en büyük iki silahı değil miydi?

18,50 ₺
61 ₺
  • Özetle bu oyunda ne göreceğiz?
1.     Oyun süresi 6-8 saat aralığında.
2.     Hikâyeyi iki kişi olarak oynayabiliyorsunuz.
3.     Halo’nun ilk 6 oyunu paketin içinde olduğu için fiyatı çok uygun.
4.     Herhangi bir Türkçe dil desteği bulunmamakta.
5.     Oyun 2001 yapımı Halo: CE’nin yeniden düzenlenmiş hali ve oyun içinde eski ve yeni grafikler arasında geçiş yapabiliyorsunuz.
  • E güzel, oyun hataları veya aşırı donanım gereksinimi var mı peki?
Masterchief Collection bilgisayara gelirken ben de donanım ayrımına düştüm fakat oyunu güncel ayarlarda hem yayında sorun yaşamadan hem de oyun yaşamadan oynayabildim. Birçok bilgisayarın da sorun yaşamayacağını düşünüyorum çünkü konsoldan bilgisayara geçişi çok başarılı.
  • Oyun tasarımı nasıl? (Seviyeler, zorluk vb.)
Normal zorlukta oyunu tamamlamak gayet basit. İki kişi olduğunuzda bu daha da kolaylaşıyor. Fakat aynı cümleleri Heroic veya Legendary için kuramayacağım çünkü gerçekten çaba gerektiriyor. Halo’nun zorluk seviyesi tamamen artırıldığı için normal ve heroic arasında gerçekten fark var. Bunların arasında düşmanınızın dayanıklılığı ve canı, gelen düşman dalgalarının sayısı ve yoğunluğu ve harcadığınız ekipman olarak dolaylı yoldan etkilenen çok etken var. Hikâyeyi izleyip oyunu rahatça oynamak istiyorsanız normal iyi bir zorluk. Hikâyenin sahnelerini 2-3 kere izlemek istiyorsanız heroic daha da iyi bir zorluk…
  • Ne kadar zamanımı alacak, sıkılacak mıyım?
Oyun süresine bakılırsa üç ya da dört filme eşit diyebilirim. Fakat bu oyunlara nasıl baktığınızla alakalı. Halo evreni aslında bundan daha derin bir evren. Kitapları ve oyunları, evreni sırtlayıp size detaylarını açacak ve aslında oyunların ne kadar detaylı olduğunu veya nasıl bir hikâye istediğinizi anlatacak. FPS oyunu yerine sürekli bir kahramanın savaşını ya da bir kahramanın yokluğunda ortaya çıkan savaşçıları göreceksiniz.
Sıkılacağınız bölümler olabilir fakat bu bölümlerde de size eşlik edenleri sorgulayacaksınız diye düşünüyorum. Oyunda tekrara düşüp artık bitsin diye düşüneceğiniz bölümler olacaktır. Fakat 10 bölümün sonunda yalnızca son bölümü oynadığınızda gerçekten kalan dokuz bölüme eşdeğer olduğunu sizler de söyleyeceksinizdir.
  • Sanki oyun böyle daha güzel olurmuş…
Oyunda her bölüme ait bir sinematik gösterim var. Eşli oynarken bu gösterimlerde oyun araya girmiyor ve arkada oyun müziği, savaş sesleri devam ediyor. Tek kişi oynarken bu durum nasıl bilmiyorum fakat eşli oynarken gerçekten can sıkıcı bir durum yaratıyor.
  • Oyun başarımları nasıl?
Genel olarak bazı oyunlarda yüksek zorlukları tamamlayıp alt seviyede zorlukların başarımlarını açmayanlar olduktan sonra Halo bunu yapmamış. Heroic’te tamamlarsanız normal başarımı ya da kolay başarımını da alıyorsunuz ekstra olarak. Sinematikleri kaçırmadan belirli başarımları alabilirsiniz fakat koleksiyonculuk yapıp başarım avcılığına çıkacaksınız internetten yardım almanız gerekebilir…
  • Oynamak istiyorum, başlamadan önce önerin var mı?
Altı, yedi yaşımdan beri olan Halo sevdamı bir yana bırakıp birkaç şey söylemek isterim. Piyasadaki birçok oyunun can alıcı noktaları vardır. Silahların bir kenara çekilip ihanete uğradığınız, benimsediğiniz veya sevdiğiniz karakterlerin ölüşünü gördüğünüz, istediklerini yapamayıp tam tersi şekilde sonuçlara ulaştığınız… Halo bunu istisnasız tüm oyunlarında yapabiliyor.
Bu oyunu oynamadan önce ilk başta Reach’i oynamanızı tavsiye ederim. Hikaye akışı Reach’in sonundan itibaren başlıyor.










Yorumlar